2015. szeptember 5., szombat

1. évad 1. epizód - Három hónap utáni kezdet


Segítség: k.k jelentése képen kívül (mikor csak a hangját halljuk a szereplőnek)
Jó olvasást!

101  BELSO, SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ - NAPPAL                            101
A teremben körbe mindenhol kamerák, fényképészek, riporterek és újságírók.
Középen felállított székeken ül az igazgató, a fiúk és Anna.
Fejük felett az új musical-ük az Édes élet plakátja.

RIPORTER 1
(Igazgató úrnak)
Még csak két hét telt el a bemutató óta, de már márciusra elkelt minden jegy. Most biztos nagyon büszke a színészeire.
 
IGAZGATÓÚR
Igen, így van. Csodálatos érzés ilyen tehetséges fiatalokkal együtt dolgozni, különösen mivel nekem volt szerencsém mindegyiküket felfedezni. Remélem, még sok hasonló sikerünk lesz.

RIPORTER 1
András, igaz, hogy magát már fel is terjesztették az Év felfedezettje díjra a szerepért.

ANDRÁS
Sajnos erről még nem tudok semmi biztosat mondani, de nagy megtiszteltetés lenne számomra.

RIPORTER 2
Igazak a pletykák miszerint önök Herskovics Dáviddal és Antonio Suarezzel nem csak kollégák, de lakótársak is?

András, Dávid és Anti mosolyogva összenéz.

ANDRÁS
Igen, így van. Már lassan féléve lakunk együtt.
 
RIPORTER 2
Biztos nehéz lehet. Három férfi egy lakásban. Sok a konfliktus maguk között?

ANTI
Egyáltalán nem. Nagyszerű dolog a két legjobb barátommal megosztani az otthonomat.

ANDRÁS
Szerencsés vagyok, hogy velük lakhatok együtt.

RIPORTER 1
(Annának)
Pataki művésznő, nagyszerű alakítást láthattunk magától, mint a darab főhősnője.

ANNA
Köszönöm! De ebben nagy szerepe volt a partneremnek is. Dáviddal nagyon könnyű együtt dolgozni.

DÁVID
És Anna is remek partner.

RIPORTER 2
Sokan mondták, hogy nagyon hitelesen játszották el a szerelmes párt. Vagy ez talán nem is csak játék volt?

Anna és Dávid zavartan felnevetnek.

DÁVID
Nem dehogy, biztosíthatom, hogy csak is a jó színészi játékunknak köszönhetjük a hiteles alakítást.

RIPORTER 2
(Balunak)
Bálint, igazak a pletykák miszerint kisbabát terveznek a feleségével?

BALU
Egyelőre még mindketten a karrierünkre szeretnénk összpontosítani. A feleségem egy nagynevű lakberendező cégnek dolgozik, és a következő években még biztos nem gondolunk a családalapításra.

RIPORTER 1
És Attila, a maga magánélete hogy alakul?

ATTILA
A lehető legjobban. Minden szingli meleg srácnak üzenem: én még szabad vagyok!

Majd belekacsint a kamerába.
Néhányan felnevetnek.

RIPORTER 1
(Riporter 2-nek)
Ezeknek most tényleg ilyen tökéletes az életük? Halál unalmas!

RIPORTER 2
Ja, tuti nem csinálnék belőle sorozatot...

FÖCÍM

102  BELSÖ, HÁZ, FOLYOSÓ – ESTE                          102
Anna, nyomában Dáviddal, Andrással és Antival jön fel a lépcsőn, már messziről hallani, hogy a fiúk veszekednek.

ANDRÁS
Nem hiszem el, hogy már megint elfelejtetted!

ANTI
(felháborodottan)
De miért nekem kéne megvenni?!

ANDRÁS
Megegyeztünk, hogy mindenhéten más veszi!

ANTI
De ezen a héten Dávid a soros!

DÁVID
Nem igaz!

ANNA
Fiúk, ne veszekedjetek! Akarjátok, hogy kölcsönadjak?

ANTI
Dezodort?! Anna, lehet, hogy imádom a barack illatú parfümödet, de magamra azért nem önteném… hétköznap.
 
ANNA
Pfúj, ti közös dezodort használtok?
 
ANDRÁS
(dühösen)
Mi? Nem! Anti, a tejről beszéltünk! Nem vettél tegnap tejet!

ANTI
Nem a dezodor fogyott ki?

ANDRÁS
Nem!

ANTI
Ja… abban tényleg én vagyok a soros. András, megvennéd helyettem? Légsziiiiiiiii!

ANDRÁS
Utálok veletek lakni!

Majd bemegy a lakásba.

ANTI
Nem értem mi baja! Néha mindenki elfelejt dolgokat.

DÁVID
De te nem csak néha felejtesz el.
 
ANTI
Egyszer! Egyetlen egyszer felejtettem el szólni, hogy szivárog a gáz a lakásban! Ezt sose mosom le magamról?!

DÁVID
Amíg kis híján meg nem ölsz minket ismét, addig biztosan nem!

ANTI
Remek! Na, jó éjt Anna! Dávid, jössz?

DÁVID
Én öhm… mindjárt megyek.

ANTI
(értetlenül)
Miért? Hova mész?

ANNA
Nekem segít. Van itt az az izé…

ANTI
Milyen izé?

ANNA
Hát az a valami… tudod… valami.

ANTI
Milyen vala…

DÁVID
(gyorsan)
Hé, Anti, nem azt mondtad, hogy meg akarod nézni a Született feleségek új részét?

ANTI
Hú, de! Meg kell tudnom, hogy Susan kap-e új vesét! Sziasztok!

Anti elmegy.
Anna és Dávid mosolyogva bemegy a szemben lévő lakásba, Anna lakásába.
 
103  BELSÖ, ANNA LAKÁSA, NAPPALI – FOLYTATÓLAG           103
Anna és Dávid belép az ajtón.
Anna leteszi a táskáját a konyhapultra.

ANNA
Hihetetlen ez az Anti, mindig akkor kíváncsiskodik, mikor az ember nem számít rá. Mikor bezzeg azt mondtam nem megyek el vele moziba, nem érdekelte miért. Csak elkezdett hisztizni, amíg be nem adtam a derekamat.

DÁVID
Igen, emlékszem. Akkor ülted végig 40 fokos lázzal az Annie Hallt?
 
ANNA
Aha, akkor bezzeg nem érdekelte miért nem akarok menni.

DÁVID
Egyébként meg...

Dávid közelebb lép Annához.

DÁVID
Ez lesz az új fedőnevem?
 
ANNA
Micsoda?

DÁVID
Ez az izé… vagy valami? Nagyon kreatív, művésznő. Még a szennyes ruhánál is klasszabb.

ANNA
(mosolyogva)
Panaszkodsz, Herskovics művészúr?

DÁVID
(mosolyogva)
Soha!

Megcsókolják egymást.

ANNA
Az egészről te tehetsz. Te akarod, hogy titkolódzunk mindenki előtt.

DÁVID
Jóóó, de most gondold el, ha a riporterek megtudnák, hogy együtt vagyunk, sehova se mehetnénk anélkül, hogy vagy egy tucat fényképész vagy riporter ne zaklatna a hülye kérdéseivel.

ANNA
A srácoknak attól még elmondhatnánk…

DÁVID
Megegyeztünk, nem? Amíg nem fordul komolyra a dolog, addig senkinek se mondjuk el.

ANNA
Aha…

Majd Anna morcosan elfordul.

DÁVID
(felsóhajt)
Most mi van?

ANNA
(sértődötten)
Semmi, csak… szerinted ez még nem elég komoly?

DÁVID
Dehogynem, csak… Tudod, hogy a srácok milyenek! Totál kiakadnának! Balu folyton gúnyolódna, Anti szívrohamot kapna, te meg Kriszti pedig folyton kibeszélnétek a hátam mögött.

Anna megvonja a vállát.

ANNA
Ha megnyugtat, ezt most is csináljuk. Balu is folyton gúnyolódik mindenkin, Anti pedig mindig szívrohamot kap, ha meglát valami cukit vagy rózsaszínűt… vagy ezek kombinációját.
(rövid tétovázás után)
Figyelj… csak szeretném tudni, hogy nem csak nekem fontos ez a kapcsolat. Hogy tartunk-e valahová. Mert ha te három hónap után is csak szórakozol… akkor én nem akarom ezt tovább folytatni.

DÁVID
(komolyan)
Soha nem szórakoznék veled! És hogy bebizonyítsam, találd ki, mit csinálok a hétvégén?

ANNA
Na, mit?
 
DÁVID
(átölelve Annát)
Arra gondoltam, hogy elviszem a barátnőmet egy romantikus hétvégére. Persze csak, ha továbbra is velem akar lenni.

ANNA
(mosolyogva)
Egy romantikus hétvége elég nyomós indoknak tűnik.

Megcsókolják egymást.

ANNA
De mit mondjunk a többieknek?

DÁVID
Majd kitaláljuk.
 
104  BELSÖ, FIÚK LAKÁSA, NAPPALI – NAPPAL                104
Balu és Kriszti belép az ajtón.
 
KRISZTI
(dühösen)
Hihetetlen, hogy azt mondtad meddő vagyok!

BALU
Édesem, esküszöm, ki sem ejtettem ilyesmit a számon!

KRISZTI
Azt mondtad most mindketten a karrierünkre akarunk koncentrálni!

BALU
Mert így van!

KRISZTI
Hol élsz te? A pletyka lapoknak virágnyelven ez annyit jelent, nem hozzunk össze gyereket, mert az asszony képtelen megfoganni!
 
BALU
Ez hülyeség!

KRISZTI
Tényleg?! Mondd ezt ennek a három szennylapnak!

Meglengeti Balu orra előtt a lapokat.
Balu elkínzottan felsóhajt.
Ekkor látjuk meg, hogy a többiek is ott vannak, és tátott szájjal néznek rájuk.

ATTILA
(gúnyosan)
Csak nyugodtan, ne zavartassátok magatokat.

KRISZTI
Bocsi!

Majd Kriszti arrébb megy, hogy lepakolja a kabátját.
Balu leül a fotelba.

ANDRÁS
Minden rendben?

BALU
Ja, csak a szokásos riport utáni hiszti tőrt rá.

ANTI
Lassan igazán megtanulhatnád a riporter virágnyelvet.

BALU
Olyan nincs is!

ATTILA
Dehogy nincs! Ott van például a „Nem akarok róla beszélni”.

ANTI
Vagy a „Mi csak barátok vagyunk”.

BALU
Lököttek! Erről jut eszembe, Dávid és Anna merre kószál?

ANDRÁS
Dávid az öccsével van valami fesztiválon, Anna pedig hazautazott meglátogatni a szüleit.

BALU
Mázlisták.

Ekkor megszólal a telefon.
András felveszi.

ANDRÁS
(a telefonba)
Halló? Csókolom Éva néni! Köszönjük, jól vagyunk. Anna? Nem, ő nincs itt… azt hittük… jó, megmondom neki. Viszonthallásra!
(András leteszi a telefont)
Hát ez fura.

ANTI
Anna mamája volt?

ANDRÁS
Igen, Annát kereste. Nagyon úgy tűnik Anna mégsem utazott haza.

ATTILA
(értetlenül)
De akkor hol lehet?

BALU
Hát nem nyilvánvaló?

TÖBBIEK
Nem!

BALU
Annának pasija van! Biztos vele ment el valahová.

KRISZTI
Annának nincs pasija.

BALU
Olyan nincs, akiről tudnánk.

ANTI
Kizárt! Biztos elmondta volna, ha összejön valakivel.

ANDRÁS
Antinak igaza van, miért titkolna ilyesmit előlünk?

ATTILA
Biztos, egy másik színház színésze, tudja, hogy azokat utáljuk!

KRISZTI
Hülyeség!

BALU
Van más ötleted?

KRISZTI
Nincs, de azt tudom, hogy Anna soha se hazudna nekünk.

BALU
Vajon Dávid mit gondol erről?
 
Balu előveszi a mobilját.

ANDRÁS
Ne zavard! Most biztos nem ér rá

BALU
Ugyan már!

Majd a füléhez emeli a mobilját.

105  BELSÖ, SZÁLLODASZOBA – NAPPAL                           105
Anna és Dávid az ágyban fekszenek összeölelkezve, és egymást csókolva.
Megszólal Dávid mobilja.
Dávid kelletlenül utánanyúl, de Anna visszatartja.

ANNA
Ne vedd fel!

DÁVID
Muszáj, Balu az.
(felveszi a mobilt)
Szia! Mi a helyzet?

Balut látjuk, a fotelben ülve, fülénél a mobilja.

BALU
Szia! Képzeld, Annának új pasija van!

DÁVID
(döbbenten ül föl, lelökve magáról Annát)
Mi van?!

ANNA
(értetlenül, halkan)
Mi, mi, mi?

DÁVID
Annának pasija van?!

ANNA
(elképedve)
Hogy mi van?!

BALU
Bizony, leesett az állad, mi?

DÁVID
De ezt mégis honnan veszed?

BALU
Az előbb hívott fel minket a mamája. Nem ment haza a hétvégén, vagyis hazudott nekünk. És miért? Csak egyetlen dolog van, amit eltitkolna előlünk!

DÁVID
Hogy pasija van?

BALU
Pontosan!

DÁVID
De miért tenne ilyet?

BALU
Azt nem tudom. Talán valaki olyan, akit utálunk. De akkor is milyen már, hogy hazudik! Nem?

DÁVID
Aha… a szemét!

BALU
Ugye? Szerintem is! Alig várom, hogy hazajöjjön, és jól a képébe vághassuk! Addigra neked is haza kell érned. Tényleg, mikor jössz haza?

DÁVID
Nem tudom, talán holnap délután.

BALU
Csak siess! Nehogy lemaradj erről a buliról.

DÁVID
Oké, majd igyekszem. Bocs, de most mennem kell. Az öcsém már vár szóval...

BALU
Oké, akkor holnap igyekezz haza! Várunk! Szia!

Balu leteszi a telefont.

ANNA
(idegesen)
Mondd már, mi van?!

DÁVID
Pácban vagyunk.

106  BELSÖ, BOLT – NAPPAL                                106
András és Attila egy boltban jönnek-mennek.
András kezében kosár, és épp a süteményes sornál vannak.

ATTILA
Te ezt elhiszed?

ANDRÁS
Micsodát?

ATTILA
Hát ezt az Anna dolgot. Szerinted tényleg van pasija?

ANDRÁS
Nem tudom, de nem is nagyon érdekel.

ATTILA
Na, ne etess!

ANDRÁS
Jó, érdekel, de nem akarok szegényre rászállni. Majd elmondja, ha úgy érzi eljött az ideje.

ATTILA
Esküszöm, belőled hiányzik az egészséges kíváncsiság!

ANDRÁS
(sértődötten)
Ez nem igaz! A múlthéten is, láttam azt a főzőműsort, és majd megevett a kíváncsiság, hogy milyen lehet az a Sifontorta. Így aztán megvettem a hozzávalókat, megsütöttem, és megettem. Ehhez azért kell egy jó nagy adag kíváncsiság.

ATTILA
(gúnyosan)
Most ájuljak el a menő történetedtől te konyhatündér? A csajok nem bírják a főzésmániás pasikat.

ANDRÁS
Mert te aztán marhára tudod, mit bírnak a csajok és mit nem. Ha másból nem is, a múltkor riporton benyögött beszólásodból, miszerint: meleg srácok, gyertek, mert szingli vagyok!-ból is elég nyilvánvaló.

ATTILA
A csajok és a meleg pasik nem sokban különböznek. Nézd csak meg Annát és Antit. Mindketten imádják a nyálas romantikus filmeket, meg a rózsaszín csillogó bigyuszokat. A Született feleségek mániájuk pedig határozottan hátborzongató.

ANDRÁS
De hát azt te is imádod!

ATTILA
Nem ez a lényeg! A lényeg, hogy sose lesz egy normális barátnőd, ha minden idődet a konyhában töltöd! Arról nem is szólva, hogy az én nadrágméretemnek se tesz jót ez a sok finomság.

ANDRÁS
Oké, akkor ezek szerint neked nem is kell félretennem a mai lekváros tekercsből.

ATTILA
Azt azért nem mondtam…

107  BELSÖ, HÁZ, FOLYOSÓ – NAPPAL                        107
Anna és Dávid jön fel a lépcsőn, kezükben a csomagokkal. 

ANNA
Dávid, ez nevetséges! Csak álljunk oda eléjük, és mondjuk meg, hogy…

DÁVID
Azt már nem! Nem fogunk Balu kénye-kedve szerint igazságot vallani, akkor mondjuk el a kapcsolatunkat, amikor mi akarjuk!

ANNA
Jó, akkor mit akarsz csinálni?

DÁVID
Ne félj, pontos tervem van!

ANNA
Tényleg? És mi?

DÁVID
Tök lazák leszünk!

ANNA
Lazák… ez a nagy terv?!

DÁVID
Igen! Király, mi?

ANNA
(kis szünet után)
Na, én mentem! Csinálj, amit akarsz!

Ezzel Anna beviharzik a lakásába.

DÁVID
(égnek emeli a szemét)
Nők!

Majd bemegy a lakásába.

108  BELSÖ, FIÚK LAKÁSA, NAPPALI – FOLYTATÓLAG           108
Anti, András és Balu a kanapén és a fotelekben ülnek.
Dávid belép.

DÁVID
Sziasztok!

ANTI
Szia! Végre megjöttél!

ANDRÁS
Jó volt a fesztivál?

DÁVID
Aha, király volt.
(Andrásnak)
Sütöttél nekem isten hozott sütit?

ANDRÁS
(értetlenül)
Nem, hisz csak két napra mentél el.

DÁVID
Oh… most csalódtam.
 
Közben leteszi a táskáját.
Balu izgatottan felé fordul.

BALU
(izgatottan)
Annát láttad már? Ő is hazaért?

DÁVID
Öhm… igen, mintha láttam volna…

BALU
Helyes! Mondom mi a terv! Mikor Anna átjön, úgy teszünk, mintha semmit se tudnánk!

ANTI
Király terv! De… miért is teszünk úgy?

BALU
Mert azt fogjuk mondani, hogy szerveztünk neki egy randit ma estére! Aztán mikor visszakozik, bumm! A képébe vágjuk az igazságot!

ANDRÁS
Vagy… békén is hagyhatnánk, hogy akkor mondja el, mikor ő akarja.

BALU
András, te olyan unalmas vagy.
(Dávidnak)
Dávid, te ugye velem vagy?

DÁVID
Hát… öhm…

BALU
Mi van?!
(vádlón)
Te tudsz valamit!

DÁVID
Nem, csak… Andrásnak igaza van, jobb, ha békén hagyjuk Annát.

BALU
Miért?

DÁVID
Mert egy barát így tesz.

A fiúk gyanakvóan közelebb hajolnak.

ANDRÁS
Te tényleg tudsz valamit!

ANTI
Mondd el! Most!

Dávid hallgat egy darabig.

DÁVID
Jó! Végülis úgyis elmondtuk volna! Én vagyok a titokzatos pasi. Anna és én három hónappal ezelőtt összejöttünk.

Egy percig döbbent csönd, majd a fiúkból egyszerre tőr ki a nevetés.

ANTI
Igen, na perszeee!

ANDRÁS
Egy pillanatra megijesztettél!

BALU
Haver, te aztán nem vagy semmi!

DÁVID
Én komolyan beszélek!

BALU
Aha, persze!

Ekkor nyílik az ajtó, és belép Anna.

ANNA
Sziasztok! Gondoltam beköszönök, mi újság?

BALU
Dávid, most mondta el a nagy hírt!

ANNA
(értetlenül)
Micsodát?

ANTI
(vigyorogva)
Azt, hogy halálosan szerelmes beléd!

ANNA
(meghatódva)
Tényleg?
(Dávidnak)
Ezt mondtad nekik?

Dávid lassan feláll.

DÁVID
(kicsit félszegen)
Hát… igazából azt mondtam, hogy járunk, de… igen, azt hiszem ez is igaz. Mert én nem csak szórakozom veled… én… szeretlek.

ANNA
Én is szeretlek.

Megcsókolják egymást.
A másik három döbbenten nézi őket.

BALU
Oké, ez most színészi csók volt?

ANDRÁS
Ilyen távolságból nehéz megmondani…

ANTI
Úristen! Ti akkor most tényleg… tényleg együttvagytok?! Mert ha ez csak egy nagy átverés, és nincs köztetek semmi, akkor mindkettőtöket agyon verem!

Dávid és Anna felnevet.

ANDRÁS
Egy pillanat! Tényleg három hónapja együtt vagytok?

DÁVID
Igen!

BALU
És nem mondtátok el nekünk! Dávid, én vagyok a legjobb barátod! Miért nem mondtátok el?!

ANTI
Balu, ez nyilvánvaló!

BALU
Tényleg?

ANTI
Hát persze! Nyilvánvaló, hogy te tehetsz róla!

BALU
Még hogy én?! Miért pont én?

ANNA
Folyton gúnyolódsz másokon, ezért is féltünk elmondani.

BALU
(felhorkant)
Én soha nem gúnyolódok!

ANDRÁS
Ja, persze!

BALU
Na, az ne szóljon bele, aki négy hónapja petrezselymet árul.

ANNA
Most is gúnyolódsz! Ugye?

Anna Dávidra néz, aki magában kuncog.

DÁVID
(halkan nevetve)
Petrezselymet… ez jó volt, haver.

Vigyorogva összepacsiznak.
Anna csúnyán néz Dávidra.

DÁVID
Mármint… Balu, ez nem volt szép.

BALU
(gúnyosan)
Máris az asszony parancsol? Te papucs!

ANNA
Ne bántsd Dávidot! Vagy akarod, hogy felhívjam Krisztit, és megkérdezzük, ő mit gondol?

BALU
(egy perc döbbent csend, majd gúnyosan elvigyorodik)
Jó, hívjuk csak fel, és kérdezzük meg, mit gondol arról, hogy az állítólagos legjobb barinője nem mondta el neki, hogy három hónapja pasija van!

ANTI
Jaj, csak azt ne, én félek Krisztitől!

KRISZTI
(k.k.)
Ezt hallottam!

Mindenki értetlenül körbe néz.

ANNA
Kriszti? Hol vagy?

Balu felemeli a mobilját.

BALU
Bocs, de ebből a buliból nem maradhatott ki.

KRISZTI
(a mobilból)
Anna, nem hiszem el, hogy három hónapja jártok Dáviddal, és nem mondtad el!

ATTILA
(k.k.)
Én azt nem hiszem el, hogy Anna már tudja, hogyan csókol Dávid, én meg nem!

Mindenki értetlenül néz körbe.
András lassan felemeli a mobilját.

ANDRÁS
Ati sem akart kimaradni.

ATTILA
(mobilból)
Helló, srácok!

DÁVID
(boldogan)
Ez király! Már mindenki tudja, nem is volt olyan rossz, ugye?

ANNA
Igen, már csak anyukádnak kell elmondani.

DÁVID
(döbbent csönd után)
Igen… azzal azt hiszem még jobb, ha várunk…

ANNA
(dühösen)
Dávid!

DÁVID
Jó,jó, csak vicceltem!

Megcsókolják egymást.

ANNA
(mosolyogva, fenyegetően)
Hívd fel, most azonnal!

DÁVID
(vigyorogva)
Nem akarsz inkább szexelni? Már nem kell halkan csinálnunk.

Majd Dávid mosolyogva behúzza Annát a szobájába.

ANDRÁS
(felnyög)
Kérlek, csináljátok halkan!

DÁVID
(a szobából)
Nem ígérek semmit!

Majd becsukódik az ajtó.
Egy percig mindenki némán ül.

ATTILA
(mobilból)
Szerintem most illene elhúznotok onnan.

MINDENKI
Igen, menjünk!

Majd mindenki kivonul a lakásból.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése