2015. november 4., szerda

1.évad 9.epizód - Olasz családi meló


101  BELSÖ, FIÚK LAKÁSA, NAPPALI – NAPPAL                101
András és Dávid a kis étkező asztalnál ülnek, középen egy pizzás doboz, amiben már csak egyetlen szelet pizza árválkodik.
András a szeletért nyúl.

DÁVID
(felháborodottan)
Hé! Hé! Mit művelsz?!

ANDRÁS
Megeszem az utolsó szelet pizzát.

DÁVID
Azt én akarom megenni.

ANDRÁS
Hát így jártál.

DÁVID
Nem lehetsz ilyen irigy!

ANDRÁS
Nem irigy vagyok, hanem éhes!

DÁVID
Én is éhes vagyok!

ANDRÁS
Nem érdekel, akkor is az enyém!

DÁVID
Nem, az enyém!

Anti jön, és ráköp a pizzára.

ANTI
(mosolyogva)
Hát most már az enyém.

ANDRÁS
(elképedve)
Te mit művelsz? Pfúj!

DÁVID
Ez undorító, ilyet csak normál fiúk csinálnak, mint Balu vagy én vagy…
(Andrásra néz, aki várakozóan néz vissza rá)
Szóval a normál fiúk.

ANTI
Most vicceltek? Nyolcan voltunk testvérek, ha nem tudtam volna jól köpni, már rég éhen haltam volna.

Majd elveszi a pizzát, jóízűen beleharap, és leül a kanapéra.

ANDRÁS
Valahogy nem tudlak elképzelni egy nyolc gyerekes családban.

ANTI
Pedig így volt, én vagyok a legfiatalabb, de ezt már tudjátok.

DÁVID
Hogy is hívják a testvéreidet?

ANTI
Lássuk csak, ott van Carlos, Alechandro, Maria, Lotti, Francesco, Antónia, én és… ki is a nyolcadik? Mindig elfelejtem, olyan kis észrevétlen szegény…

ANDRÁS
Nem Bernardo?

ANTI
De! Tényleg ő! Mindig elfeledkezem róla.

DÁVID
Nem Bernardo az ikertestvéred?

ANTI
De igen!

András és Dávid csúnyán néz rá.

ANTI
Jaj, ne nézzetek ilyen lenézően, nagy a család! Egy nagy olasz családban természetes, ha egy gyerek eltűnik, a szülőknek fel se tűnik.

FÖCIM

102  BELSÖ, FIÚK LAKÁSA, NAPPALI – NAPPAL                102
Attila a kanapén ül.
András kijön a konyhából, kezében két sör.

ATTILA
A többiek merre kóricálnak?

ANDRÁS
Dávid és Balu elmentek a lányokkal egy romantikus hétvégére.

Majd átnyújtja Attilának az egyik sört, és leül a fotelba.

ATTILA
Akkor ezért van itt ekkora csend.

ANDRÁS
Tényleg üres lesz a lakás nélkülük.

Ekkor csöngetnek.
András feláll, és ajtót nyit.
Az ajtóban egy csinos, barna hajó, kreol bőrű, fiatal lány áll, Antónia.

ANTÓNIA
Sziasztok!

ANDRÁS
Szia, segíthetünk?

ANTÓNIA
Igen, az öcsémet keresem.

ATTILA
Bocs, szivi, mi egykék vagyunk!

Közben Anti kijön a szobájából.

ANTI
(meglepetten)
Antónia?!

ANTÓNIA
Antonio!

Majd boldogan megölelik egymást.

ANTI
De rég láttalak! Hogy-hogy meglátogattál? Várj, előbb bemutatlak!
(fiúknak)
Srácok, ő Antónia, a legfiatalabb nővérem.

FIÚK
Szia!

Antónia mosolyogva integet.

ANTI
Mit csinálsz itt? Nem is szóltál, hogy meglátogatsz.

ANTÓNIA
Tudom, és ne haragudj, de hirtelen ötlet volt. Ugye nem zavarok?

ANTI
Nem dehogy!

ATTILA
Mi úgyis épp nagyon unatkozunk.

ANDRÁS
Anti már rengeteget mesélt rólad.

ANTI
De mondd már, mit csinálsz itt? Anyának és apának nem kell segítség az étteremben?

ANTÓNIA
Ne nevessetek ki, de… csináltam egy nagy-nagy őrültséget.

ATTILA
Akkor úgy látszik ez családi vonás.

ANTI
(értetlenül)
Őrültséget?

ANTÓNIA
Anti, én… otthagytam az éttermet.

ANTI
(döbbenten)
Tessék?!

ANTÓNIA
Jaj, ne nézz már ilyen meglepetten! Olyan vagy, mint apáék! Miért kéne ott maradnom?! Már mind otthagytátok a családi éttermet, mindenki éli a saját életét! Én miért ne tehetném meg ugyanezt?

ANTI
Hát mert… én azt hittem szeretsz ott dolgozni!

ANTÓNIA
Hát nem szeretek! Én… utálom, hogy mindennap egyforma, és szerintetek nem vagyok másra képes, mint üres edényeket megtartani a két kezemben.

ANDRÁS
Ha ez vigasztal, Anti még erre is képtelen. Mindig összetör legalább egy poharat, mikor megkérem, hogy mosogasson el.

ANTÓNIA
Ja, igen, azt direkt csinálja. Otthon is ezt a taktikát alkalmazta, hogy megússza a mosogatást.

ANDRÁS
(dühösen)
Úgy tudtam! Tudtam, hogy nem lehetsz ennyire béna!

ANTI
András, itt most komoly családi tragédia van kialakulóban!

ATTILA
Szerintem inkább tragikomédia.

ANTI
(Antóniának)
És apáék mit szóltak, hogy eljöttél?

ANTÓNIA
Hát gondolom, legkésőbb holnap reggel majd feltűnik nekik, hogy nem vagyok ott.

ANTI
El se mondtad nekik?!

ANTÓNIA
Minek? Úgy is csak visszatartottak volna. De te a kedvenc kisöcsém majd segíteni fogsz nekem, igaz?

ANTI
Miben is pontosan?

ANTÓNIA
Hogy én is híres legyek!

ANTI
(döbbenten)
Hogy micsoda? Antónia az nem olyan egyszerű!

ANTÓNIA
Miért? Neked is sikerült!

ATTILA
Ez bizony komoly érv.

ANTI
De mióta akarsz te híres lenni?

ANTÓNIA
Már régóta. Meg akarom mutatni apáéknak, hogy én is érek valamit. Ugye segítesz nekem?

ANTI
Antónia, nem is tudom…

ANTÓNIA
Légysziiii!

ANDRÁS
Mi lenne, ha bejönnél velünk holnap a színházba? Ott mindig van valami munka, ez kezdetnek nem rossz.

ANTÓNIA
Az nagyon jó lenne, köszönöm! És ugye alhatok itt nálatok?

ANDRÁS
Persze, Dávid úgysincs itthon. Ott a szobája!

Majd Antónia felpattan, és beviszi a táskáját Dávid szobájába.

ATTILA
(Antinak)
Öreg, a nővéredre máris rátört a klimax?!

103  BELSÖ, SZÁLLODA SZOBA – NAPPAL                      103
Dávid és Balu belép a szobában, kezükben egy-egy kisebb bőrönd.
Utánuk a lányok is belépnek.

ANNA
De szép ez a szoba! Nézd, drágám, milyen szép a kilátás!

DÁVID
De király! Plazma tévé!

Anna csúnyán néz Dávidra.

KRISZTI
(nevetve)
Ne is törődj vele, hisz férfiból vannak.
(Balunak)
Drágám, menjünk, nézzük meg a mi szobánkat is!

BALU
Aszta öt sport csatorna van!

Dávid és Balu leül az ágyra, és a tévére merednek.

ANNA
Még mindig ne törődjek vele?!

KRISZTI
Fiúk! Elvileg azért jöttünk, hogy együtt legyünk, nem azért, hogy a kis lila emberkéket nézzük, ahogy megverik a kis zöld emberkéket.

BALU
(oda se figyel)
Aha… igazad van…

ANNA
Dávid, szexelni akarok, most!

DÁVID
(oda se figyel)
Aha… intézd csak el magadnak, szívem…

KRISZTI
(dühösen)
Ennyi volt! Szex megvonás az egész hétvégén!

ANNA
Igen, úgy van! Egész addig, amíg Dávid le nem veszi az ingjét!

KRISZTI
(döbbenten)
Annyira…

ANNA
Igen… mint a sakktábla…

A lányok visszafordulnak a fiúkhoz, akik még mindig a képernyőre tapadnak.

KRISZTI
(Annának)
Mit szólnál egy italhoz?

ANNA
Benne vagyok!

KRISZTI
(hangosan)
Lementünk a bárba!

Felveszik a táskáikat, majd kilépnek az ajtón.
Dávid hirtelen felkapja a fejét.

DÁVID
(Balunak)
Szerinted mondtak valamit?

BALU
(értetlenül)
Kik?

Majd visszafordulnak a tévéhez.

104  BELSÖ, SZÍNHÁZ, ÖLTÖZŐK – ESTE                      104
Anti, Attila és András az öltözőben ülnek, és készülődnek az esti előadásra.
Anti néha vet egy-egy ideges pillantást az ajtó felé.

ANTI
Szerintetek Antónia rendben lesz?

ANDRÁS
Persze, ne aggódj!

ATTILA
Jah, hátul van a jelmeztárban, annyi a dolga, hogy ruhákat rakosgasson ide-oda, ezt még egy hülye is meg tudja csinálni.

ANDRÁS
És mint kiderült a Suarez család nem hülye. Főleg azok után, hogy a legfiatalabb tagja képes összetörni néhány poharat csakhogy megússza a mosogatást!

ANTI
Még mindig ezen lovagolsz? Már ezerszer bocsánatot kértem!

ANDRÁS
Majd ha a következő három hónapban csak te fogsz mosogatni töréskár nélkül, akkor majd megbocsátok!

ANTI
Jellemző! Olyan bosszúálló vagy!

ATTILA
(gúnyosan)
Tisztára, mint Hulk.

ANDRÁS
Nem is vagyok Hulk!

ATTILA
Mi más lennél? Talán Vasember? Annyira azért nem vagy király.

ANDRÁS
Kösz!

Ekkor belép az Igazgató és megzavarja a beszélgetőket.

IGAZGATÓÚR
Antonio, egy percre!

ANTI
Igen? Valami baj van?

IGAZGATÓÚR
Nem, dehogy csak a nővéred…

ANTI
A jelmeztárban van.

IGAZGATÓÚR
Nem, már nincs. A lányok átküldték a sminkszobába.

ANTI
(értetlenül)
De miért?

IGAZGATÓÚR
Nem teljesen értettem, a jelmeztáros lányok hangereje ugyanis egy papagájéhoz hasonlatos, de a lényege azt hiszem az volt, hogy a nővéred feldöntötte az összes fogast, az összes ruhát megtaposta és valamit el is szakított.

ANTI
Jaj, istenem… mentéségére szólva lány létére a ruhák sose hozták nagyon lázba. De a sminkszobában biztos nagyon ügyes lesz!

IGAZGATÓÚR
Nem, már nincs ott.

ANTI
Tessék?!

IGAZGATÓÚR
A sminkesek is kidobták, miután az egyik háttértáncos lányt úgy festette ki, mintha cirkuszba készülne.

ANTI
Hát a cirkusz nagyon művészi dolog.

IGAZGATÓÚR
Ennek ellenére a legtöbb ember nem szeret úgy színpadra állni, mint egy cirkuszból szalajtott bohóc.

ANTI
Igazgatóúr annyira sajnálom!

IGAZGATÓÚR
Jól van! Most átküldtem a büfébe. Remélem, ott már nem lesz gond vele.

ANTI
Biztos, hogy nem!

IGAZGATÓÚR
De Antonio! Értem, hogy segíteni akarsz a nővérednek, de erre nem biztos, hogy a színház a legmegfelelőbb helyszín. Félek, még egy Suarez hurrikánt nem élnénk túl.
 
ANTI
Igen, értem…

Majd az igazgatóúr távozik.
Anti visszafordul a fiúkhoz.

ANTI
Ez nem túl jó…

ANDRÁS
Talán a nővéred mégsem a színházi életre termett.

ANTI
Igen… de vajon hogy értette az igazgató, hogy még egy Suarez hurrikánt nem élnénk túl?

ANDRÁS
Nem tudom, lehet, hogy az igazgatóúr is megkért egyszer, hogy mosogass el?

105  BELSÖ, SZÁLLODA, BÁR – ESTE                         105
Anna és Kriszti lent a bárban ülnek egy kis asztalnál, előttük egy-egy koktél.

ANNA
(morcosan)
Ennyit a romantikus hétvégéről…

KRISZTI
Igen… a fiúk néha olyan… néha úgy érzem Balu még mindig olyan mint gimis korunkban. Akkor is simán lapátra tett egy foci meccsért.

ANNA
Téged legalább csak egy focimeccsért. Én már akkor el vagyok felejtve, ha az egyik macska csak tüsszent egyet.

KRISZTI
Vacak helyzet…

A két lány egyszerre sóhajt fel.
Majd Kriszti felpillant, és meglátja a bár pultnál ülő két szingli srácot, akik már jó néhány perce szemeznek velük.
Kriszti megböki Annát.

KRISZTI
Hé, vigasztalásul, mit szólnál egy kis játékhoz?

ANNA
Oké, mire gondolsz?

KRISZTI
(szemével a két srác felé int)
Hívassuk meg magunkat egy italra!

ANNA
Ne! Azt nem tehetjük!

KRISZTI
Miért nem?

ANNA
Kriszti, a pasijaink fent ülnek a hotel szobánkban! Nem flörtölhetünk csak úgy…

KRISZTI
Jaj, ugyan már! Nem kell mindent olyan komolyan venni!

ANNA
Hát nem is tudom…

KRISZTI
Mi az, Pataki Anna, csak nem félsz? Félsz, hogy még egy italra sem tudod magad meghívatni?

Anna egy pillanatig Krisztire mered, majd fogja az ingjét és kigombolja a felső két gombot, hogy jól látható legyen a dekoltázsa.

ANNA
Na, most figyelj!

Majd előre hajol (a srácok felé), hogy jól látszódjon a dekoltázsa, majd csábosan remegtetni kezdi a szempilláit.
Látjuk, ahogy a pultnál ülő srácok, elvigyorodnak.

106  BELSÖ, FIÚK LAKÁSA, NAPPALI – ESTE                      106
Nyílik az ajtó, és Antónia, Antonio, András és Attila lép be rajta.

ANTÓNIA
Ez rémes volt!

ANTI
Dehogyis, nagyon ügyes voltál! És ez még csak az első napod volt.

ANTÓNIA
Jaj, ne hantázz! A színházban mindenhol csak küldözgettek, annyira ciki volt!

ANDRÁS
Ez nem igaz, a büfében este nagyon ügyes voltál.

ANTÓNIA
Nagy teljesítmény! Jó vagyok abban, amit már 10 éves korom óta csinálok!
 
ATTILA
Jobb mintha abban is béna lennél.

ANTÓNIA
(gúnyosan)
Kösz az együttérzést!

ATTILA
Szívesen!

ANDRÁS
Antónia… tudod, nincs abban semmi rossz, ha valaki nem híres, vagy ha a… normál tevékenységek teszik boldoggá.
(Antónia morcosan néz Andrásra)
Mert az előadás szünetében mikor a vendégeket szolgáltad ki úgy tűnt szívesen csinálod és boldoggá tesz.

ANTÓNIA
Ezt honnan tudjátok?

ANTI
Hát nem onnan, hogy egész szünet alatt a biztonsági kamerákon lestük, hogy nem törsz-e el valamit…

ANTÓNIA
Tehát… szerintetek tehetséges vagyok… a felszolgálásban?

ANDRÁS
Nagyon úgy tűnik.

ATTILA
Lehetne rosszabb is, az én nagypapám az orrtúrásnak volt a mestere.

ANTI
Igen! Emlékszel, mikor gyerekek voltunk? Mindig te nyerted a „ki tudja a fején kivinni a pizzát a vendégnek” versenyt? Vagy mikor az a kislány azzal a rémisztő magas hanggal nálunk ünnepelte a szülinapját, te tudtad csak megakadályozni, hogy a spagettijét a falhoz vágja.

ANTÓNIA
(elmosolyodik)
Igen, ez igaz. Király felszolgáló vagyok!

ANTI
Ráadásul… a híres öcsikédnek te vagy a kedvenc nővére.

ANTÓNIA
Kösz, Anti!
(fiúknak)
És nektek is! Jobb, ha haza megyek bár anyáéknak tuti fel se tűnt, hogy…

Ekkor kivágódik az ajtó és belép a Suarez házaspár.

SUAREZ MAMA
Segítség! Eltűnt a lányom! Antonio!!!

ANTI
Anya?!

ANTÓNIA
(döbbenten)
Anya? Apa? Mit kerestek ti itt?

SUAREZ MAMA
Antónia! Hála istennek! Már azt hittük valami szörnyűség történt veled!

Majd megöleli Antóniát.

ANTÓNIA
Kutya bajom, mama! De mit kerestek itt? 

SUAREZ PAPA
Mégis mit gondolsz? Érted jöttünk, hogy hazavigyünk, mielőtt valami butaságot csinálsz.

SUAREZ MAMA
Végig telefonáltunk mindenkit! Az összes testvéredet, de senki se tudta hol vagy! Úgy aggódtunk!

ANTI
Engem nem is hívtatok.

SUAREZ PAPA
Gondoltuk te úgy se tudsz semmit, mert lefoglal a nagy rózsaszín, csillogó felhő, amiben élsz.

Anti elmosolyodik.

ANTI
Igen, így van.

SUAREZ MAMA
(Antóniának)
Caro, annyira aggódtunk! Miért hagytál csak úgy ott minket?

SUAREZ PAPA
Igen! És miért pont hozzá jöttél?

Rábök Antira.

ANTÓNIA
Feljöttem Pestre, és megkértem Antit hogy segítsen, hogy én is híres legyek, mint ő.

SUAREZ PAPA
Már csak az hiányozna! Elég egy dilinós a családba!

ANTI
Hé!
 
SUAREZ MAMA
Ne bántsd azt a szegény gyereket! Tudod, milyen érzékeny!

ANTÓNIA
Ez nem igazság! Folyton Antoniót ajnározzátok, csak mert ő „híres”. Hát tudjátok meg én is érek annyit, mint ő! Én is lehetnék híres!

SUAREZ MAMA
Édes, ezt már megbeszéltük. Egy családban legfeljebb egy hírességnek van hely.

SUAREZ PAPA
Bizony, mi már így is túlteljesítettük az átlagot Antonióval és Carlossal.

ANTÓNIA
Hányszor mondjam még! Attól, hogy Carlos Kiszel Tünde fogorvosa még nem lesz híresség!

SUAREZ PAPA
Szerepelt az újságban! Ez nekünk elég!

SUAREZ MAMA
Caro, mi így is büszkék vagyunk rád. Akár híres leszel akár nem. Eddig egyik gyerekünk sem okozott nekünk csalódást, akármit is kezdett az életével.

SUAREZ PAPA
Így van, még Antonio sem.

ANTI
(felháborodottan)
Mi az, hogy még Antonio sem?!

SUAREZ PAPA
Mert tudod, te olyan… olyan, Bah!

ANTI
Bah?!

ANTÓNIA
(odahajol Antihoz)
Fáj, ugye?

ANTI
Nagyon!

SUAREZ MAMA
Jaj, apád nem úgy értette!

SUAREZ PAPA
De igen! Csak ő túl érzékeny!

ANTI
Kikérem magamnak! Én…

Ekkor Antonio és a család heves vitatkozásba kezd olasz nyelven.
András és Attila a fotelen ülve figyelik őket tátott szájjal.
Aztán Attila felemeli az asztalon heverő tévé távirányítót, az olasz család felé tartja és elkezdi nyomkodni a gombokat.

ANDRÁS
(értetlenül)
Mit csinálsz?

ATTILA
Szerinted hogyan lehet ezeken nyelvet váltani? Sokkal viccesebb lenne, ha érteném is mit mondanak.

107  BELSÖ, SZÁLLODA, BÁR – ESTE                         107
Dávid és Balu belép a bárba.

DÁVID
A lányok irtó dühösek lesznek.

BALU
Jó, de ki a fene gondolta, hogy már nincsenek a szobában? Biztos itt lesznek, és isznak egyet.

DÁVID
Hát vagy ez vagy a műkörmös, de én oda be nem megyek!

Balu ekkor döbbent tekintettel megtorpan, és megböki Dávidot.

DÁVID
(értetlenül)
Mi az? Megtaláltad őket?

Balu előre mutat, így már Dávid is meglátja.
Látjuk, ahogy a lányok az asztaluknál ülnek, és vidáman nevetgélnek a két szingli sráccal.

DÁVID
Te is azt látod, amit én?

BALU
Igen… a csajaink elcsábítottak két pasast! A hátunk mögött!

DÁVID
Anna, a lúvnya! Még a pasi fogó dekoltázsát is bevetette! Engem is így csábított el!

BALU
Kriszti meg a haját csavargatja! Szemét… így szokott rávenni, hogy mosogassak el!

Dávid és Balu csúnyán néznek a lányok irányában.

DÁVID
Most akkor odamegyünk hozzájuk, vagy mi van?

BALU
Mindjárt… csak valami frappáns beszóláson töröm a fejem. De féltékenységemben mindig lefagy a kreatív énem!

DÁVID
(megböki Balut)
Na, gyere már!

Majd odalépnek, az asztalhoz, ahol még mindig folyik a nevetgélés.
Mikor a fiúk odalépnek, az asztalnál ülők meglepetten felnéznek.

SZINGLI SRÁC
Segíthetünk?

BALU
Igen, segíthettek! Szálljatok le a nejemről és az ő barátnőjéről!

KRISZTI
Mi az kicsim, véget ért a meccs, hogy így eszetekbe jutottunk?

BALU
Félidő van, ha épp tudni akarod!

ANNA
Akkor siessetek vissza, nehogy lemaradjatok a kis zöld emberkék vereségéről!

DÁVID
Cica, mit akartok itt ezektől a lúzerektől? Nálam úgyse jóképűbbek.

SZINGLI SRÁC2
Hé!

DÁVID
Jaj, ugyan nézz már tükörbe!

SZINGLI SRÁC
Nem kell a balhé, mi elhúztunk!

Majd a két srác feláll, és elmegy.

BALU
Mit akartatok ti ettől a két idiótától?

KRISZTI
Gondoltuk elszórakoztatjuk magunkat, mivel a pasijainknak láthatóan jobban izgatja egy hülye meccs, mint, hogy velünk legyenek.

ANNA
Igen, nagyon rosszul esett, hogy a romantikus hétvégénket így sutba dobtátok.

Dávid és Balu összenéz.

BALU
Oké, felfogtuk… bocsánat.

DÁVID
Bocs, cica!

BALU
Engesztelésképpen meghívhatjuk a bár két legszebb lányát egy italra?

KRISZTI
(elmosolyodik)
Nem bánom.

Balu és Kriszti megcsókolják egymást.
Dávid odahajol Annához, és megcsókolja.

DÁVID
Szeretlek!

ANNA
Én is!

DÁVID
Gombold be az inged, ha csak nem akarod, hogy a pasid orrba vágja a pultos fiút, aki már tíz perce a nyálát csorgatja.

Anna halkan felnevet, majd begombolja az ingjét.

108  BELSÖ, FIÚK LAKÁSA, NAPPALI – ESTE                      108
Anti, Attila és András a kanapén ülnek és söröznek.

ANDRÁS
Kár, hogy Antónia és a szüleid már haza is mentek.

ATTILA
Ja, tök viccesek voltak. Mintha az Olasz melót néztük volna, csak reklám nélkül.

ANDRÁS
Azt hittem itt maradnak még egy napot.

ANTI
Nem lehetett, apa utál idegen ágyban aludni.

ANDRÁS
(értetlenül)
Hogy-hogy?

ANTI
Ki tudja… apa néha tök fura…

ATTILA
Mint a fia?

ANTI
(értetlenül)
Melyikre gondolsz?

András és Attila halkan felnevet.

ANDRÁS
Kedves a nővéred. Jó lenne megismerni a többi testvéredet is.

ANTI
Az egyikük mondta, hogy majd meglátogat. Melyikük is? A fene, mindig elfelejtem a nevét olyan kis észrevétlen! Hogy is hívják…

ANDRÁS, ATTILA
Bernardo!

ANTI
Igen, ő!

ATTILA
Te vagy a világ legpocsékabb ikertestvére!

ANTI
Ezt most miért mondod?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése