2020. december 31., csütörtök

Egy év, ami nem úgy alakult, mint vártam, avagy 2020 évértékelő

 

Ismét eltelt egy év, és sok más íróhoz hasonlóan nálam is elérkezett az évértékelő ideje.


Az kétségtelen, hogy 2019 egy csodálatos év volt. December 13-án megjelent az első mesekönyvem, a Pöttöm Pötty és az Ízek Birodalma, ami egy álom beteljesülése volt. Ezek után izgatottan vártam a 2020-at, hisz már mint hivatalosan is publikált író, több izgalomra is számíthattam a következő évben. Ilyenek voltak a Könyvfesztivál, a Könyvhét és természetesen az új megjelenés.


Szerintem nem kell ecsetelnem ezekből mi lett a végén.


Pedig egészen márciusig minden szuperül alakult. Az év elején sikerült befejeznem az új kéziratomat, a Pöttöm Pötty és a Folyadékszörnyet, amelyben Pötty ezúttal Folyadék Királyságba utazik, amit rettegésben tart a félelmetes Folyadékszörny. A kiadónak szerencsére tetszett a történet, márciusban pedig túl is voltunk a szerkesztésen. Ezután nyugodtan hátradőltem, hisz remekül haladtam a magamnak felállított 5 éves tervemmel (nevezetesen, hogy az elkövetkező 5 évben minden évben lesz egy új publikálásom).

Más örömöm is volt, ugyanis Az igazi hangunk című YA novellámat beválogatták az Év legjobb young adult antológiájába.

Tehát márciusban azzal az örömmel néztem az év elé, hogy idén nem egy, hanem két megjelenésem is lesz.


De 2020-ban mint tudjuk, semmi sem úgy történt, ahogy vártuk.


Kesereghetnék az elmaradt könyves események miatt, amelyeket nagyon vártam, valamint a két megjelenés csúszása miatt. A svájci körutazásom elmaradásáról pedig nem is beszélve, amire szintén évek óta vártam, Svájc ugyanis egy igen előkelő helyet foglal el a bakancslistámon.

De úgy döntöttem, hogy nem teszem.

Hisz sok embernek százszorta rosszabbul alakult ez az év, mint nekem. Szerencsére nem vesztettem el a munkám, így anyagi problémáim nem merültek fel, és (lekopogom) a betegség is elkerült ez idáig. A közvetlen családtagjaim és barátaim körében sem történt nagyobb tragédia (ismét lekopogom).


Alapvetően igyekszem pozitívan tekinteni a jövőbe. A két megjelenés ugyan egyelőre várat magára, de hiszem, hogy hamarosan ezeknek is eljön az ideje.


És azért történtek igazán jó dolgok is:


- Sikerült befejeznem a Találkozzunk az erdőben! címen futó YA kéziratom első változatát (na jó, a harmadikat), amit már elég jónak ítéltem, hogy megmutassam az előolvasóimnak. Szuper visszajelzéseket kaptam, de azért van még mit csiszolni a történeten. Remélem, hogy hamarosan leadhatom a kiadónak, de ez már a jövő zenéje.


- A fiókban ott lapul már két új Pöttöm Pötty történet, amik fejben már megvannak, így 2021-ben szeretném megírni a következő Pöttöm Pötty kalandot.


- Elindítottam a Konyhatündér ABC-je rovatomat a facebook oldalon, amire sok jó visszajelzést kaptam, itt is köszönöm mindazoknak, akik hetente követik a rovatot!


- Szeptemberben elindítottam a saját YouTube csatornámat Könyves1x1 néven, ami igazi kikapcsolódás nekem. Jól esik könyvekről beszélni, megosztani a véleményemet és nagy öröm látni és olvasni a sok kedves visszajelzést. Ez magával hozta, hogy bekerültem a magyar booktube-erek közösségébe, ahol nagyon kedvesen fogadtak, ezúton is köszönöm nekik!


Ezeket a pontokat látva ez az év talán nem is volt annyira szörnyű. A következő év pedig reméljük, hogy még jobb lesz, talán új megjelenésekkel, új kéziratokkal és olvasnivalókkal.

Én mindenesetre izgatottan várom mit hoz a jövő! Boldog új évet mindenkinek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése