2016. november 18., péntek

TOP 5 inspiráló karakter


Ha valaki író akar lenni az első számú szabály, hogy olvass, olvass, és ha van egy kis időd, akkor olvass. Nem csak fejleszti a szókincset, de remek leírás ötleteket is találhatsz (például nekem sose jutott volna eszembe a párizsi Notre Dame-ot egy szürke elefánthoz hasonlítani, amelyre a telihold majom módjára mászik fel J ). Ezeken kívül nagyszerű karakterekkel is találkozhatunk, akikkel azonosulni tudunk, vagy épp példaképnek tekinthetjük őket.

Azonban mióta komolyabban igyekszem foglalkozni az írással már más szemmel is figyelem őket. Méghozzá az egyediséget, különlegességet keresem, az olyan karaktereket, akikről olvasva azt kívánom: „Bárcsak az én fejemből pattantak volna ki”.

Ebben a bejegyzésemben tehát az én Top 5-ös karakter listámat hoztam el.

#5
Agatha Christie:
Poirot

Számomra nem is lenne lista egy lista a Krimi Nagyasszonya nélkül. Márpedig Poirot szerintem a valaha volt egyik legnagyszerűbb karakter, különösen a saját műfajában. Természetesen ott vannak az egyéb fenomenális nyomozó karakterek pl. Sherlock Holmes, Miss Marple (szintén A. Christie szereplője) stb.
De Poirot minden kétséget kizáróan a legegyedibb nyomozó, aki valaha író tollából született. Hiányzik belőle minden, amit egy szokványos rendőrrel kapcsolatban az eszünkbe jut: nem hord fegyvert, nincs benne az akció kellős közepében (vagyis a maga módján igen), nem nevezhető sem férfiasnak, sem állatiasan vonzónak. De mije van akkor?
Piperkőc személyisége, egyedi, kunkor bajsza és persze a szürkeállománya kis sejtjeit, amelyeket olyan nagy előszeretettel emleget.

Olvastál már Agatha Christie regényt? Nem? Akkor itt az ideje! Ajánlom a Gyilkosság az Orient Expresszen -t, nem bánja meg senki, aki a kezébe veszi. J

 
#4
Jennifer A. Nielsen: Hatalom trilógia
Sage:

A Hatalom trilógia egy új felfedezettem, még csak az első kötetnél tartok, de Sage karakterébe már most beleszerettem. Felüdülés látni egy olyan YA szereplőt, aki nem csak, hogy talpraesett, de hihetetlenül eszes is. Kezdetben Sage elég hétköznapi szereplőnek tűnt: szegény árva, aki mindig bajba keveredik, mindenkinek visszabeszél és emiatt természetesen igen szórakoztató is. Aztán ahogy halad előre a történet rájössz, hogy ez a fiú a legnagyobb stratéga, akivel valaha találkoztál. És ettől lesz igazán egyedi. Aztán persze jön a regény nagy csavarja, ami engem tényleg meglepett, mert az írónő tökéletesen vezette fel, bár kicsit haragudtam rá, hogy végig az orromnál fogva vezetett.

 
#3
George R.R. Martin: Trónok Harca
Tyrion Lannister

Leszögezném, a Trónok Harca nem a kedvenc könyvsorozatom. De az kétségtelen, hogy bővelkedik nagyszerűbbnél nagyszerűbb karakterekben. Talán ennek is köszönheti véget nem érő sikerét. A Trónok Harca remekül bemutatja, hogy a világ nem egyszerűen fekete vagy fehér. Nem osztható csak jóra és rosszra. Minden emberben megvan mindkét oldal. Cercei például az egyik legádázabb női karakter, mégis a gyerekei iránti mérhetetlen szeretetével melyik anya nem tudna azonosulni?
Az én kedvencem egyértelműen Tyrion. Egyrészről nagyszerű húzásnak tartom Martin részéről, hogy egy kisembert (a törpe szót nem szeretem, szerintem kifejezetten sértő megnevezés) tett meg az egyik főszereplőnek. A kisemberekkel szemben sokan előítéletesek még a mai napig is. Azt hiszik, a testi másságuk szellemi fogyatékossággal is jár, márpedig ez nem igaz. Tyrion is nagyszerű példa erre, hisz talán Vary és Kisujj mellett ő a legeszesebb karakter. Nem csak a tudományokban, hanem a harctéren is, gondoljunk csak a Fekete vízi csatára. Emellett ott van a nőcsábász vonása, amely szintén nem épp mindennapi jellemvonás. Ugyanakkor nagyon mély érzésű karakter hisz láthattuk, hogy a felszín alatt milyen sebezhető és mennyire vágyik a szerelemre.

Nálam egyértelműen ő a No.1 Trónok Harca karakter.


#2
Margaret Mitchell: Elfújta a szél
Scarlett O’Hara:

Scarlett… Az egyetlen női karakter a listámon, de az biztos, hogy ő a legméltóbb erre a „megtiszteltetésre”. Nem tudom, az Elfújta a szél mennyire kedvelt olvasmány manapság, én egy szerencsés véletlen folytán vettem kézbe (barátnőm beszélt rá, aki képes mindenévben 2X elolvasni, annyira imádja), de nem bántam meg. Ha valaki az Elfújta a szélről hall vagy látja a filmet első körben biztos egy nyálas, szerelmes regényre asszociál, pedig az Elfújta a szél jóval több annál. Scarlett minden csak nem egy szerelmes, megmentésre váró, kis fruska. Hihetetlenül erős, magabiztos és önző nő. Olyan, aki képes bármin és bárkin átgázolni (ahogy regényben ezt jó párszor meg is teszi), csakhogy túléljen. A regény az amerikai polgárháborút és az azt követő nehéz éveket mutatja be a déli államok szemszögéből. Scarlett úgy lóg ki ebből a közegből, akár a fehér holló. Egy olyan világban képes talpon maradni, ahol az emberek reményvesztettek, elkeseredettek és felemésztette őket a háború és addigi világuk teljes felborulása. Ezeket figyelembe véve Scarlett még inkább tiszteletre méltó. A karakter különlegességét pedig csak erősíti ellenpontja Melanie, aki Scarlett tökéletes ellentétje. Jószívű, naiv, és csak a jót feltételezi az emberekről. Nem mondom, hogy ő kevésbé értékes szereplő, mert határozottan nem az, de érdemes ennek a két nőnek az életútját végiggondolni. Mintha a valós világot vetnénk össze egy álomvilággal.


#1
Cassandra Clare: Végzet Ereklyéi sorozat
Magnus Bane:

Ezzel a választásommal tuti mindenkit megleptem, de hiába törtem a fejem, egyszerűen nem találtam Magnusnál szerethetőbb és nagyszerűbb karaktert! Már alig várom, hogy a drága Cassandra Clare végre befejezze a róla szóló felnőtt regényét. Égek a vágytól, hogy még többet és többet tudjak meg róla!
Egyszerűen mindent szeretek benne: először is ázsiai, ami már eleve különlegessé teszi. Másodszor boszorkánymester és halhatatlan. Szerintem nincs még egy regény, amely ilyen érdekesen boncolgatná a halhatatlanság kérdését. Különösen a Bane krónikák olvasása közben gondolkozik el az ember, hogy én mégis hogyan viselném el, ha sorra minden ember, akit megszerettem elsorvadna és meghalna mellettem? Sokan Magnust biztos felszínesnek gondolják, de ha egy kicsit belemélyedsz a karakterbe rögtön látni, hogy mindez csak látszat. Egy ilyen erős páncél nélkül mégis ki bírná elviselni mindazt, amin Magnus eddig keresztülment? Ugyanakkor hihetetlen, hogy ezek ellenére is még mindig képes kitárni a szívét és keresni a szerelmet (Malec <3 ). Végül ami a legkedvesebb nekem ebben a szereplőben: a humora. Most én is biztos felszínesnek tűnök, de nem érdekel. A nevetés a legegészségesebb dolog a világon, így nálam egy karakternél elengedhetetlen, hogy jókat tudjak szórakozni rajta vagy épp vele.

 
Ez volt tehát az én Top 5 karakter listám. Remélem tetszett.

Nektek ki a kedvenc karakteretek? Miért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése